// WAAR LIGT JOUW FOCUS? //



Het was weer zo’n dag. Nou ja, een paar dagen eigenlijk. Veel negativiteit rondom mij, mijn lichaam die mij weer even goed in de steek liet. Niets wat lukte. 

Althans, dat dacht ik. 

Ik was namelijk best gefocust op alles wat niet lukte. Alles wat ik verkeerd deed. Of dacht dat ik verkeerd deed. En daarmee verloor ik mijn focus op Hem. 

Vanavond las ik in mijn leesplan dit:

In het beeld van de wijngaard is het van belang dat we weten wie wij zijn. Wij zijn de takken. Onze enige taak is vast te houden aan Jezus, de wijnstok. Door dit te doen, zullen we voldoen aan ons enige doel: vruchtdragen. Letterlijk al het andere werk dat plaatsvindt in de wijngaard zal de tuinman doen. Dat is God. Niet ik. Niet jij. Het is onze taak om toe te laten dat Hij door ons kan werken door voortdurend verbonden te zijn met de wijnstok. Mediteer vandaag over de vraag wie jij bent en waartoe je geroepen bent. Vastklampen. Blijven. Verbinding maken. Vasthouden. Naleven. Dat is alles, niets anders.

Ik was weer gaan zwerven, ik liet Hem weer los door te twijfelen door meningen van anderen. Ik liet Hem weer los door te focussen op mijn eigen (niet) kunnen. 

Maar wát heerlijk, wát een bevrijding; om te weten dat het niet om mij gaat! Dat ík het niet perfect hoef te doen. Dat ík niet foutloos hoef te zijn!

Maar dat ik mij alleen maar vast hoef te klampen aan mijn Hemelse Vader, en als ik dicht bij Hem blijf; Hij door mij heen zal kunnen werken! 

Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen.  Hierin wordt Mijn Vader verheerlijkt, dat u veel vrucht draagt en Mijn discipelen bent.
~ Johannes 15:7‭-‬8 HSV‬ ~

Reacties

Een reactie posten

Leuk als je de blog hebt gelezen en een reactie achterlaat!

Populaire posts