// 5 JAAR GETROUWD //




5 jaar alweer!

Heerlijk cliché, maar de tijd vliegt! 

5 jaar geleden hielp mijn moeder mij voor het laatst met de kleren aantrekken. (Ja, dat was nodig met die jurk :)) 
5 jaar geleden gaf mijn vader zijn dochter weg aan een andere man.
5 jaar geleden kregen mijn ouders er een zoon bij, en mijn schoonouders kregen mij als dochter.
5 jaar geleden kregen wij allebei 2 extra ouders.

"Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn.”

Wat een verandering was dat 5 jaar geleden. 

Ik stond er toen niet zo bij stil, maar nu ik zelf moeder ben en Geer als vader zie functioneren besef ik iets meer wat deze gebeurtenis moet doen met ouders. 
Je eigen kind, je eigen vlees en bloed. Letterlijk weggeven.
Een nieuw kind, niet jouw eigen vlees en bloed, ontvangen en als kind in jou gezin aannemen. 

Wát een liefde! 
Liefde, die zich uit in loslaten. 
Liefde, die zich uit in koesteren.
Liefde, die zich uit in je kostbaarste bezit aan een ander toevertrouwen.

Wat zijn wij rijk gezegend met ons beide ouders! 
Wij zijn in ontzettend veel liefde ingesloten in de gezinnen die niet van onszelf waren. Ik bij mijn schoonouders en Geer bij mijn ouders.
Wij hebben hun in ons kindtijd als voorbeeld gehad, hun hebben ons laten worden tot wie wij nu zijn. Vast met hun tekortkomingen, maar met die oneindige liefde die in alles de boventoon voert.
Wij kunnen nu bij hen aankloppen als we het zelf niet meer weten. In die liefde laten ze ons aanmodderen tot wij om hulp vragen. En dan staan ze voor ons klaar!

Wat zijn wij rijk!

5 jaar huwelijk! 
5 jaar leren van en met elkaar.
Maar vooral, 5 jaar in liefde!

Alle eer aan HEM alleen!!

En wandelt in de liefde
Efeze 5:2a

Reacties

  1. Gefeliciteerd! Op naar de volgende 5 jaar, in verwondering....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je de blog hebt gelezen en een reactie achterlaat!

Populaire posts